Jan is schilder vanaf 1985, heeft in verschillende schildersbedrijven gewerkt . Van kleine tot grote, waardoor veel ervaring opgedaan. Jan kreeg steeds minder plezier in het werk bij vooral de grote bedrijven, het stond hem niet aan wat er van hem werd verwacht, hoe ze het werk wilden afleveren . Jan dacht dit wil ik niet langer afleveren, ik ga voor mij zelf beginnen. Maart 2008 is Jan voor zich zelf begonnen en heeft weer veel plezier in het werk. Hij gaat voor kwaliteit en voor een betaalbare prijs . Hierin kan Jan zich distantiëren omdat hij geen dure panden en auto’s tot zijn beschikking heeft , en niet bij de rekening opgedrukt hoeft te worden. In de zomermaanden heeft Jan nog 2 werknemers naast zich aan het werk. Zoon van Jan treed in de voetsporen en gaat de tweede jaar in van de schilderscool te Assen, 1 keer in de week naar school en 4 dagen werken bij schildersbedrijf Boerma te Oude Pekela. Ook hij beleeft al heel veel plezier in het schildersvak en heeft bij Boerma al heel veel geleerd, is zeer enthousiast en heeft er 2 uur fietsen op een dag er voor over. Boerma is net als Jan ook een 1 mans bedrijf en laat ook maar eens zien dat zij zeer gemotiveerd ,bekwaam en sociaal zijn. Dit is heel belangrijk voor leerling schilders vooral tegenwoordig, zijn er niet veel vakmannen meer . Het is ook heel moeilijk om aan goede schilders te komen en we zijn dan ook erg trots op onze zoon en erg blij met Boerma, dit is onbetaalbaar! Praat nu in wij, ik ben Ans de vrouw van Jan en doe de PR en kantoor werkzaamheden naast mijn eigen werkzaamheden in de zorg en af en toe kan u mij dus aan de telefoon treffen.
Jan doet alle voorkomende werkzaamheden als glas plaatsen, houtrot reparatie , sierpleisters , behang, aller handen schilderwerk . Jan heeft een netwerk om zich heen met zeer correcte mensen die vakbekwaam zijn als bijv. timmerman, stukadoor en glazenwasser etc waarbij bijkomende zaken u altijd Jan kan vragen . Een netwerk is erg belangrijk, je wilt ook niet iemand aan dragen en dan horen dat een klant niet tevreden is . Jan wil het werk ook netjes afleveren , als hij klaar is met zijn werkzaamheden is het belangrijk om de klus netjes achter te laten en bijv dan de glazenwasser vraagt voor de geplaatste glazen te wassen met een stralende eindresultaat. Is een klant niet tevreden hoort Jan het graag en in sommige gevallen kan Jan er niks aan doen en komt er een expert bij . Bijvoorbeeld als een verf soort niet naar verwachting resulteert , haalt Jan er een expert bij en wordt het opgelost. De producten zijn niet meer zo als vroeger en door alle milieu maatregelen zijn ze niet altijd meer als voor heen . Dit is soms echt een puzzeltocht , maar met een goede samenwerking van vertegenwoordigers en experts op het gebied van schildermaterialen word dit altijd wel opgelost. Deze netwerk is dan ook weer erg van belang .